Törökbálint hírportálja

  

Programajánló

November 2019
M T W T F S S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Belépés

Körbeér az M0-ás

Törökbálinton nem érinti az M0-s utolsó szakaszának érintése, ám annál nagyobb hatással lehet a Városunkon áthajtó gépjárművek forgalmának csökkenésére. A tervek szerint, az utolsó szakaszt autóútként, 2×2 forgalmi sávos útként építik meg, de később akár ez is bővíthető. Az utolsó ütem több alagúttal is tarkítva lesz, a hegyvonulatok miatt.

Rég óta tervben volt az M0-ás nyugati szektorának megépítése, de azt jellemzően a környezetvédők folyamatosan támadták. Vagy időben, vagy térben szerették volna minél kijjebb tolni az immár bizonyosan utolsó szektor megépítését. Látható tehát, hogy már az is vita tárgyát képezte, hogy szükséges-e egyáltalán körbe zárni a gyűrűt vagy sem? Végül a döntés megszületett, és 2022-ig mintegy 22km autóút épül, a variációk függvényében mintegy 5-10km-nyi alagúttal.

Már idén dönteni szeretnének a végleges nyomvonalról, hogy az építkezések már jövőre megkezdődhessenek. A tervek szerint 2022-re, vagyis bő 4 éven belül zárulna be az M0 kör. Két hosszabb alagút épülne: Az egyik a 10-es út és a Nagykovácsi út között, míg a másik a Nagykovácsi út és Budakeszi-Telki határa között húzódna. Az építkezést EU-s forrásokból kívánják fedezni.

Az NIF közleménye kitér rá, hogy az M7-esen és az M1-esen érkező, és a 2-es, M2-es vagy M3-as felé tartó forgalomnak jelentős, akár 35 kilométeres megtakarítást hoz majd az új útszakasz, ennek ellenére már a kezdetektől sokan ellenezték megépítését környezeti aggályok miatt. Részben ezért is kerültek be a tervekbe az alagutak, ez persze az egekbe hajtja a költségeket.

Olyan vélemény is akad, hogy a nyugati szakaszt Budától távolabb, a hegyeket kikerülve, a Zsámbéki-medencében és a Pilis alatt kellene megépíteni. Az M1-esből nem a déli M0-ssal szemben, hanem csak Biatorbágy után ágazna ki nagyjából a most 102-esnek nevezett úttal párhuzamosan. Északra tartana a 10-es útig, ahol a Dorog és Szlovákia felé futó gyorsforgalmi úttal találkozna. Ott fordulna keletre, és Pilisvörösvártól, valamint Solymártól északra futna a Duna felé. - Szerencsére ezt az ötletelést elvetették.

Törökbálintra nézve is a forgalom csökkenését hozhatja az új M0-ás szakasz, tekintve a Diósd - Budakeszi, Érd - Budakeszi forgalom ezentúl a régi Budakeszi út helyett, az M0-ásra terelődhet át.

Hozzászóláshoz jelentkezz be!