Törökbálint hírportálja

  

Programajánló

November 2019
M T W T F S S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Belépés

Tanulságos lehet törökbálinti autósoknak is: Sebességcsökkentés

Törökbálint városvezetése mindent elkövet azért, hogy az M7-es autópálya törökbálinti szakaszán is vezesse be az autópályakezelő a 100km/h-s sebességkorlátozást, a jelenlegi 130km/h-s megengedett legnagyobb sebességgel szemben. Mikor ez nyilvánosságra került, sok autós tiltakozását fejezte ki, pedig bizony rendkívül sok pozitív hatása lehetne. - Németországban is hasonlót vizsgálnak!

Törökbálint legzajszennyezetebb területei pont az M7-es autópálya két oldalán található területei. Ennek egyik oka, hogy pont az M1/M7-es autópályák elágazásától, azaz pont Törökbálint határától lehet az autópályákon a csökkentett 100km/h sebesség helyett, 130km/h-val haladni. Emiatt nem, hogy a nagyobb sebesség miatt van nagyobb zajterhelés városunkban, de az emelkedőn történő gyorsulás miatt, ez hatványozottan terheli városunkat.

Fentiek miatt a város vezetése mindent elkövet, hogy legalább az M0/M7 csomópontig terjessze ki az autópálya üzemeltető a 100km/h-s sebességkorlátozást az M7-es autópályán, amivel jelentősen csökkenthető lenne a zajterhelés településünkön.

Sajnálatos módon a kezdeményezés sok autós céltáblájává vált. Azonban a gyorsulással nem is számolva, egy mindössze 3 kilométeres szakaszról beszélünk: Ez azt jelenti, hogy maximum 25mp-el nő emiatt az utazási idő, ami reálisan a gyorsulással is számolva, alig-alig érheti el a 15 másodpercet!

Az autósok részéről érvként jelent meg, hogy ezzel dugók alakulhatnának ki. Ez sem állja meg a helyét, tekintve nem egy közbülső szakaszon kerül bevezetésre csökkentett sebesség, hanem csupán az autópálya "végén" található sebességcsökkentés 3 km-rel történő kiterjesztése történne meg. Így csupán annyi történik, hogy Budapest felé 3km-rel előbb kell csökkenteni a sebességet, így a lakott területtől kijjebb kezdenek kissé feltorlódni a járművek, míg a Balaton irányába 3 km-rel később lehet elkezdeni gyorsítani, szintén lakott területektől távolabb.

Törökbálint esetében az az érv sem állja meg a helyét a sebességcsökkentés ellen, hogy miért építették körbe az autópályát, tekintve a telkek előbb voltak parcellázva, mintsem az autópálya elkészült volna. Csak a térképre kell nézni, és látható, hogy az autópálya két oldalán egymással szemben találhatók a zsákutcák, amik egykor összefüggő utcát alkottak.

Németországban is egyébként a jelenlegi sebességkorlátozás nélküli autópályák lassítását tervezik. A lassítás mellett szól többek között a zajterhelés csökkenése, a károsanyag-kibocsátás, az üzemanyag-felhasználás és ezekhez kapcsolódóan az üvegház hatású gázok mennyiségének csökkentésé. - Összességében környezetvédelmi oldalról csak előnye van a gépjárműforgalom sebesség csökkentésének. A balesetek számának csökkenését pedig meg sem említettük.

Hozzászóláshoz jelentkezz be!