Törökbálint hírportálja

  

Programajánló

November 2019
M T W T F S S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Belépés

Csúszik az M0 befejező szakaszának tervezése

PEST MEGYE - Az M0-ás körgyűrűből eddig 77 kilométer készült el. Ahhoz, hogy a kör bezáródjon, a végleges nyomvonaltól függően, további 30 kilométer út megépítése szükséges. Nem véletlen, hogy ez a szakasz maradt utolsónak: környezetvédelmi területek, alagutak, viaduktok. - Szóval sok probléma. A tervezők sem tolonganak emiatt.

Tekintettel, hogy ezen a szakaszon több helyen is csak alagútban lehet vezetni a leendő M0-ás befejező nyugati szakaszát, már önmagában megdrágítja a kivitelezést. Arra viszont nem gondolt senki, hogy ezek, és különösen a környezetvédelmi területek okozta plusz munkák miatt, már tervezőt is nehéz lesz találni. Érdeklődő hiányában ugyanis érvénytelen lett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2017 végére időzített tervpályázati kiírása.

Tekintve, hogy a kivitelezést 2022-ig szeretnék befejezni, a NIF Zrt. még 2018. I. negyedévében újabb pályázatot ír ki. Mint ismeretes a pályázó feladata a végleges nyomvonal kijelölése és a szükséges környezetvédelmi engedélyek beszerzése is. A NIF tájékoztatása szerint, az évvégi sikertelen pályáztatás az utolsó szakasz átadásának határidejét még nem veszélyezteti, a korábbi határidők tarthatók.

Tekintettel, hogy a négy lehetséges változatból nem került kiválasztásra a végleges, így az érintett önkormányzatokkal sem tudták még megkezdeni az egyeztetést, de ezt is mielőbb szeretné lefolytatni a NIF az érintett települések (Budaörs, Budakeszi, Remeteszőlős, Solymár) vezetőivel.

Az utolsó szakasz egyelőre 80km/h sebességgel járható, 2×2 sávos útként épül meg, gyakorlatilag úgy, ahogy korábban készült az M0-s első szakasza, azaz gyakorlatilag csak a fél útpálya készül el, de később ez autópályává fejleszthető.

Hozzászóláshoz jelentkezz be!