Törökbálint hírportálja

  

Programajánló

November 2019
M T W T F S S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Belépés

Törökbálinton minden busz színe „kék”!

Viteldíjközösség és új kapcsolatok Törökbálint és a környező települések és ipari parkok között. Ez azt jelenti, hogy 1995. február 28-a után, újra egész Törökbálint területén egyetlen egy bérlettel lehet utazni, sőt a 10km-es bérletet felváltó Dél-Budai Agglomerációs bérlettel Budakeszire és Diósdra is utazhatunk! Részletek és térkép a cikkben!

Viteldíjközösség

2019. május 11-étől megvalósul a teljes viteldíjközösség Törökbálint területén belül, ami egy rendkívül intenzív 1 éves tárgyalássorozatnak, és az elmúlt 5 év előkészítésének köszönhető. – Ez azt jelenti, hogy 2019. május 11-étől a szolgáltatótól és a buszok látszólagos színétől függetlenül, minden busz kék!  

Már a korábbi törökbálinti vezetés is mindent elkövetett azért, hogy a városon belül ne három bérlettel lehessen utazni, és ez a „gyümölcs” érett mostanra be! 

Immár csak két szolgáltató, de ténylegesen három különböző üzletszabályzat között kellett az egyezséget megkötni:

A Volánbusz BKK-s járatai, a Volánbusz sárga buszai és a helyi szolgáltató között. Budakeszi és Diósd felé, ténylegesen a buszok is bekékülnek, az új 283-as és 286-os helyi és 755-ös helyközi buszok pedig viteldíj szempontjából kékülnek. 

Ez azt jelenti, hogy Törökbálinton belül egy BKK-s törökbálinti helyi vagy a 10km-es törökbálinti környéki bérletet felváltó Dél-budai agglomerációs bérlettel bármelyik számmal ellátott buszre fel lehet szállni! 

További fejlesztés, hogy a Dél-budai agglomerációs bérlettel a jövőben Törökbálint és Budaörs mellett Budakeszi és Diósd felé is lehet utazni plusz jegy vagy bérlet megvásárlása nélkül. 

JAVULÓ KÖZLEKEDÉSI KAPCSOLATOK

A 2015. augusztus 28-án bevezetett vonalhálózat alapjaiban bizonyította működőképességét, az utasszám kb. 20%-kal emelkedett, de már az első hónapokban felmérésre került, hogy hol szükségesek apróbb hangolások. – Ezek és egyéb azóta felmerült utasigények kiszolgálását segítő módosítások kerülnek bevezetésre 2019. május 11-étől.

88-as autóbusz óránként egyszer meghosszabbított útvonalon, Budaörs felől a Bartók Béla utcát követően a Márta utca és Diósd érintésével Budatétény vasútállomás, Camponáig közlekedik. A viszonylat többi járata, 88A jelzéssel továbbra is Törökbálinton belül hurokjáratként közlekedik, de mindkét irányban új kapcsolatot biztosítva a budaörsi BITEP területét is érinti. 

140-es busz összevonásra került a 142-es autóbuszokkal, így Dióskert kiszolgálása munkanapokon csúcsidőben javul, irányonként 30 percenkénti közlekedést biztosítva. – Fontos, hogy a 140-esek sűrítőjáratai az eredeti terveknek megfelelően, 140-es jelzéssel csak a Sportközpontig közlekednek. 

Megszűnik a 172B jelzésű autóbusz, így a 172-es autóbusz minden indulása a Bajcsy-Zsilinszky út felől Újliget érintése nélkül, közvetlenül Kelenföld felé közlekedik, ezzel gyorsítva a járatot. 

172-es és 173-as buszok késő esti üzeme felcserélésre kerül, de a 173-as busz ezzel együtt is 1 órával tovább fog közlekedni, mint ahogy ma közlekedik a 172-es. Ezzel javul a hazajutás lehetősége a Művelődési ház késő esti programjairól Törökbálint egész területére. 

Meghosszabbodik a Márta utcáig és este hosszabb üzemidőben közlekedik a 272-es autóbusz. A változás eredményeképp a Bartók Béla utca, Hősi emlékmű, Harangláb és Baross Gábor utca megállókban Budapest felé, az ellenkező oldalon kell felszállni, de ennek eredményeképp a Nyár utcai 3-4 perces időkiegynlítés megszűnik, így a felsorolt megállókból csökken a menetidő Kelenföld vasútállomás felé. 

Az Annahegyre közlekedő 1-es és 1B jelzésű buszok helyett, 283-as jelzéssel új viszonylat közlekedik közvetlenül a Nyár utcától Annahegy, Kertész utcáig. Az új 283-as buszt BKK-s viteldíjrendszer szerint (kivéve átszállójegy) lehet igénybe venni. A 283-as buszok munkanapokon csúcsidőszakban a mai 30 perces követés helyett, 15 percenként, és kísérleti jelleggel csúcsidőn kívül 60 helyett, 30 percenként közlekednek. 

A Pistály felé közlekedő korábbi 2es és 2A jelzésű buszok kísérleti jelleggel már 2019. január 1-je óta 286-os jelzéssel, BKK-s viteldíjrendszer szerint közlekednek. A 286-os buszok a jövőben is óránként, teljes útvonalukon telebuszrendszerben közlekednek. 

755-ös autóbusz, Törökbálint, Virágtanya és Budaörsi lakótelep közötti szakaszán szintén igénybe vehető a Törökbálintra érvényes BKK-s bérletekkel. Így, a Virágtanyán élőknek is elegendő lesz egy bérletet vásárolniuk, illetve a Törökbálint és Budaörs között közlekedők a Raktárvárosi úton át a 755-ös buszt is igénybe tudják venni a 140-es és 88-as buszok mellett. További előny, hogy az Érdre közlekedő, de csak törökbálinti bérlettel rendelkezőknek csak a Virágtanyától kell megváltaniuk a vonaljegyet. 

972-es buszok éjszaka két alkalommal Tükörhegy és Raktárváros megállók érintésével közlekednek, míg szintén éjszakánként két alkalommal 972B jelzéssel a Márta utca érintésével közlekednek, új területeket bekapcsolva az éjszakai hálózatba. 

A bemutatott változtatásokkal összhangban, az alábbi járatok szűnnek meg: 

142: Helyette 140-es jelzéssel közlekednek autóbuszok, Széll Kálmán tér és Törökbálint, Sportközpont között. – A többi 140-es továbbra is a Bevásárlóközpontig közlekedik. 

172B: Helyette 172-es jelzéssel közlekednek az autóbuszok. 

757-es és 758-as: Helyette a Campona felé a 88-as, Budakeszi felé Budaörsről a 188-as és 188E buszok közlekednek.

Természetesen a bevezetést követően a hálózaton tapasztalható egyszerű hibákat, csatlakozásokat figyelni fogják, és azok a nyári iskolaszüneti menetrendek meghirdetésével egy időben korrigálásra kerülnek.

A 88-as, 88A, 88B, 140-es, 140B, 172-es, 173-as, 272-es, 972-es és 972B menetrendje a BKK Futár alkalmazásban már megtalálhatók, a 283-as és 286-os buszok menetrendje pedig hamarosan a torokbalint.hu és a 2045.hu oldalakon kerül meghirdetésre.

A változásokról mellékelünk térképet, de szeretnénk felhívni rá a figyelmet, hogy egy előzetes térképről van szó, melynek az utastájékoztatási részében még elírások és hibák lehetnek, de az új vonalakat helyesen mutatja!

Térkép megtekintése itt!

Hozzászóláshoz jelentkezz be!