Törökbálint hírportálja

  

Programajánló

January 2020
M T W T F S S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Belépés

Társadalmi egyeztetés Tükörhegy és Dióskert közlekedéséről

A 2045.hu társadalmi egyeztetést kezdeményez! Dióskert tekintetében folyamatos észrevétel érkezik a 140-es buszok közlekedésével kapcsolatban, ugyanakkor fontos tény, hogy a 140-es buszok bevezetésének köszönhetően rendkívüli mértékben nőtt az utasok száma az érintett szakaszon. Továbbá elfogadhatatlan, hogy Tükörhegy nincs bekapcsolva a közösségi közlekedési hálózatba.

Jelenleg Tükörhegy közösségi közlekedéssel teljes mértékben kiszolgálatlan. A jelenlegi Tükörhegy megálló az igények kielégítésére nem megfelelő, és egy újabb megálló létesítése a Raktárvárosi út/Pannon út körforgalom környékén sem oldaná meg teljes mértékben a problémákat, tekintve a belső utcák ettől még kiszolgálatlanok maradnak.

Dióskertet korábban helyi járatok szolgálták ki, de a 4-es metró átadásához kapcsolódó vonalhálózati átalakításoknak köszönhetően sikerült a 140-es buszok útvonalát ebbe az irányba kiterjeszteni, így a BKK-s viteldíjrendszerbe került be ez a terület is. - Az átalakításnak is az volt a fő célja, hogy az itt élőknek ne kelljen külön bérletet vásárolniuk. Az átalakítások beváltották a hozzá fűzött reményeket, az utasszám többszörösére nőtt a korábbiakhoz képest.

Dióskert és Tükörhegy közlekedését célszerű együttesen kezelni, mivel azokat minden tekintetben azonos vonalakra lehet a leggazdaságosabban felfűzni. Dióskert környékéről több észrevétel is érkezett a tekintetben, hogy örülnének közvetlen kelenföldi kapcsolatnak. - Ez viszont mindenképp 12m-es járműveket igényel.

Tükörhegyen ugyan korábban közlekedett a pistályi 2-es és 2B jelzésű autóbusz, később pedig az önálló 4-es jelzésű autóbusz, de tekintve akkor nem volt viteldíjközösség és a megállók sem kerültek kiépítésre, így rendkívül alacsony igény mutatkozott a járatok igénybevételére. Jelenleg viszont az tapasztalható, hogy a viteldíjközösség mellett, jelentős utasszám növekedés érhető el.

A visszajelzések alapján négy különböző opció valósítható meg Dióskert és Tükörhegy kiszolgálására: Jelenlegi hálózat megtartása, csak a 140-es buszok betérítése Tükörhegyre; kizárólag nagy buszos kiszolgálás, de csúcsidőben konszolidálva; vegyes megoldás (csúcsidőben nagy, azon kívül kisbuszokkal) vagy kizárólag kisbuszokkal.

0. változat:

A változatlanság...

Azért kapta ezt a sorszámot az opció, mivel ebben az esetben csak annyi fejlesztés történik, hogy a 140-es és 140B jelzésű autóbuszok teljes üzemidőben, mindkét irányban Tükörhegy érintésével közlekednek a - ... - Raktárvárosi út - Nádasdy Tamás utca - Tinódi Lantos Sebestyén utca - Kőér utca - Kastély utca - Kápolna utca - ... útvonalon át.

A változtatás előnye, hogy ez igényli a legkisebb módosítást

Legnagyobb hátránya, hogy csúcsidőben továbbra is óránként 8db autóbusz halad végig a Munkácsy Mihály utca felső szakaszán oda-vissza, a 30 perces követés biztosítása érdekében.

Ez esetben a 172-es, 173-as és 272-es buszok reggeli csúcsidei sűrítése válik szükségessé 15 percről 12 percre.


Kattintásra nagyobb méret!

1. változat

Konszolidálás, javuló kapcsolatokkal

Ebben a változatban új viszonylat közlekedik 273-as jelzéssel Kelenföld vasútállomás M és Törökbálint, Dióskert között, csak csúcsidőszakban 30 percenként. A 140-es buszok csak csúcsidőn kívül érintik Tükörhegyet és Dióskertet.

Ez a változat igazodik az utazási igényekhez: Munkanapokon csúcsidőben javul a jelentős igényt mutató közvetlen budapesti kapcsolat lehetősége, ugyanakkor csúcsidőn kívül és így hétvégén is megmarad a bevásárlóközpontok közvetlen elérhetősége.

A változás legnagyobb előnye, hogy munkanapokon csúcsidőszakban 8-ról 4-re csökken az oda-vissza irányban elhaladó buszok száma a Munkácsy Mihály utca felső szakaszán, miközben a járatkövetés továbbra is 30 perc marad. További előny, hogy a reggeli csúcsidőszakban túlzsúfolt 173-as és 272-es viszonylatokat ez a változat tudja a leghatékonyabban enyhíteni, ugyanakkor a délutáni csúcsidőszakban ütemtelenné válnak a Kelenföld vasútállomás M - Törökbálint közvetlen járatok.

A változás legnagyobb hátránya, hogy a 140-es buszok közlekedése túl bonyolulttá válik, vélhetően a betérő, és a be nem térő buszok újra külön viszonylatszámokat kapnak, így ismét zavart okozhat a 140/140B/142 számozás.


Kattintásra nagyobb méret!

2. változat

A kevert megoldás

Az 1. változathoz hasonlóan új viszonylat közlekedik 273-as jelzéssel Kelenföld vasútállomás M és Törökbálint, Dióskert között. Ugyanakkor csúcsidőn kívül 273B jelzéssel a helyi szolgáltató járatai közlekednek, midi buszokkal az alábbi útvonalon: Nyár utca vá. - Géza fejedelem útja - Munkácsy Mihály utca - Dióskert - Munkácsy Mihály utca - Kápolna utca - Raktárvárosi út - Nádasdy Tamás utca - Tinódi Lantos Sebestyén utca - Kőér utca - Kastély utca - Kápolna utca - Géza fejedelem útja - Nyár utca vá.

A 273B jelzésű buszok csak munkanapokon csúcsidőn kívül és hétvégén közlekednek, 60 perces követéssel.

Ennek a változatnak az előnye, hogy csak munkanapokon csúcsidőben közlekednek nagy buszok a dióskerti és tükörhegyi szakaszon.

Hátránya, hogy kissé bonyolítja a hálózatot azzal, hogy csúcsidőben és csúcsidőn kívül más-más viszonylatok közlekednek, és megszűnik a Bevásárlóközpont közvetlen elérésének lehetősége.


Kattintásra nagyobb méret!

3. változat

Tisztán midibuszos megoldás

A 140-es buszok útvonala egyszerűsödik, és nem térnek be Dióskerthez. A 283-as buszok útvonala viszont bővítésre kerül: Annahegy felé Dióskert érintésével, Annahegytől a Nyár utca felé pedig Tükörhegy érintésével közlekednek, körjárati jelleggel.

Az új 283-as buszok tanítási napokon csúcsidőszakban 20 percenként, tanítási szünetben csúcsidőben 30 percenként, minden egyéb időszakban 60 percenként közlekednek, így csúcsidőszakban Dióskert és Tükörhegy számára sűrűbb közlekedést biztosít, mint a nagy buszos megoldások, és megfelelő átszállási kapcsolatok biztosíthatók Budapest és Budaörs felé egyaránt.

Az kibővített 283-as jelzésű autóbuszok az alábbi útvonalon át közlekednek: Nyár utca vá. - Géza fejedelem útja - Munkácsy Mihály utca - Dióskert - Munkácsy Mihály utca - Kápolna utca - Diósdi út - Hegyalja utca - Séta utca - Virágos utca - Nárcisz utca - Kertész utca - Séta utca - Hegyalja utca - Diósdi út - Raktárvárosi út - (Raktárváros - Raktárvárosi út) - Nádasdy Tamás utca - Tinódi Lantos Sebestyén utca - Kőér utca - Kastély utca - Kápolna utca - Géza fejedelem útja - Nyár utca vá.

Tekintettel, hogy ebben a változatban szükség van 3. helyi járatú autóbusz beállítására, így lehetőség nyílik arra, hogy gazdaságosan új viszonylat létesüljön a Nyár utca és az Idamajor között, mivel ehhez kellő tartalék marad a rendszerben. Az Idamajorba közlekedő 285-ös jelzésű autóbusz a reggeli csúcsidőban 60 percenként, napközben 3 óránként, a délutáni csúcsidőszakban 2 óránként tudja kiszolgálni az Idamajori utazási igényeket, segítve az iskolák, orvosi rendelők és egyéb intézmények megközelíthetőségét.

Ennek a változatnak a legnagyobb előnye, hogy egyszerűsödik a hálózat, és új közvetlen kapcsolatok jönnek létre az eddig elkülönült településrészek között. Ez ugyan hasonlít a korábbi helyi járatú megoldásokhoz, ám a legnagyobb különbség, hogy immár viteldíj közösségben, azaz nem szükséges a 283-as buszra külön bérletet vagy jegyet váltani, mint a korábbi 1-es jelzésű autóbuszokra. A 3. változat további előnye, hogy Tükörhegy területén csak egy irányban és jelentősen kisebb méretű megállók kialakítása szükséges.

Hátránya, hogy Dióskert elveszíti a közvetlen Bevásárlóközpont és Budaörs kapcsolatát, de ezt a sűrűbb közlekedés bizonyos szinten kárpótolja.


Kattintásra nagyobb méret!

Annahegy kiszolgálásának jAVÍTÁSA

Valamennyi opció esetében javasolt, hogy a 283-as jelzésű autóbuszok Annahegy területén a ... - Hegyalja utca - Séta utca - Virágos utca - Nárcisz utca - Kertész utca - Séta utca - Hegyalja utca - ... hurokútvonalon át közlekedjenek, ezzel csökkentve egy jelentős területről a gyaloglási távolságot a legközelebbi buszmegállóig, illetve megszüntetve a balesetveszélyes tolatásos fordulást a jelenlegi Kertész utca végállomásnál.

 

Kérjük olvasóinkat és az utazókat, hogy mondják el véleményüket a tervezett átalakításról, megjelölve, hogy melyik változatot tartják legjobban elfogadhatónak, és egyéb észrevételeiket is leírhatják az alábbi e-mail címre küldve:

te[kukac]2045.hu

Hozzászóláshoz jelentkezz be!