Törökbálint hírportálja

  

Programajánló

April 2020
M T W T F S S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Nőtt a közösségi közlekedést használók száma

2019. május 11-ével további kapcsolatok kerültek kiépítésre Törökbálint közösségi közlekedési hálózatán, de ami ettől is fontosabb: bevezetésre került a viteldíjközösség, mondhatni egyfajta Törökbálinti Közlekedési Szövetség. Így ha valamennyi buszjáratot igénybe kívánjuk venni, a korábbi 3 helyett, csak 1 bérletet kell venni. Meg is lett az utasszám növelő hatás!

A 2019. május 11-ei átalakítások legnagyobb hozománya, hogy 1995 óta először ismét elegendő egyetlen egy bérletet vásárolni, amivel Törökbálint területén belül az összes buszjárat igénybe vehető. - Pontosabban ilyen még 1995. előtt sem volt, mert az érdi busznak bár volt Törökbálinton belül szépen útvonala, de arra a "BKV" bérlet akkor sem volt érvényes, ellenben most a 755-ös buszra érvényes!

A finomhangolások másik nagy hozománya, hogy összevonásra került a 13A, 88-as és 758-as buszok Törökbálint és Campona közötti vonalszakaszai, így jelentősen javult a Törökbálint - Diósd - Campona kapcsolat is, amit ma már egyre többen vesznek igénybe, és a 88-as 1-1 járatán több utas van Törökbálint és Diósd között, mint amekkora a 758-as busz e szakaszon mért teljes napi utasforgalma volt.

Szintén a fenti dátumtól kezdődően a 172-es és 173-as buszok a délutáni csúcsidőszakban 20 helyett sűrűbben, 15 percenként közlekednek, és a 88-as busz mellett a 272-es busz is, kibővített délutáni üzemidővel a Márta utcáig közlekedik.

A fenti módosítások hatására nem csak a Törökbálint - Diósd szakaszon nőtt jelentősen az utasszám, hanem a 172-173-as buszokon és a 272-es buszon is. Az utasszám növekedés olyan mértékű, hogy folyamatos vizsgálat alatt van annak megvizsgálása, hogy miként lehet a 172, 173 és 272-es buszokat a reggeli csúcsidőben tovább sűríteni. - A sűrítés folyamatosan napirenden van, a "szerencsés" túlzsúfoltság ismert tény.

Belátható, hogy a Dél-Buda Zónabérlet, ami a korábbi Törökbálinti 10km-es bérlet áráért váltható meg, de azzal ellentétben nem csak Budaörsön és Törökbálinton, hanem Budakeszin és Diósdon is érvényes, kiegészítve azzal, hogy Törökbálinton a 755-ös Érd-Budaörs-Törökbálint és a 283-as, 286-os jelzésű helyi járatokon is érvényes, beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

Az új vonalhálózat sikerességét mutatja, hogy immár a lakosságszám arányában Törökbálintról már többen veszik igénybe a közösségi közlekedést, mint Budaörsről. - Ennek megfelelően megdönthető az az állítás, hogy ne lehetne autóból a közösségi közlekedésre "csábítani" az utasokat. Ezt az állítást nagyon jól cáfolja a finomhangolásoknak és a zónabérlettel együtt bevezetett viteldíj-közösségnek betudható jelentős utasszám növekedés, és az a tény, hogy a Diósdi úton tapasztalható reggeli dugók 1-1 kirívó esetet kivéve jelentősen csökkentek. Míg az átalakítások előtt sokszor a Liliom utca megállóig állt a sor, ma jellemzően csak a Diósdi út megállótól lefelé kezd kialakulni a sor. - Mindez úgy, hogy nem a legjobb, kompromisszumos időpontokban, csak óránként van buszjárat Diósd és Törökbálint között, de így is jelentős számú autóst sikerül tömegközlekedésre ültetni!

Tekintve, hogy a Törökbálint-Diósd-Campona kapcsolat kiépítésénél minden irányból kompromisszumra volt szükség, ám az akkor rendelkezésre álló idő túl szűk volt, egy rendkívül kompromisszumos megoldás született, amit javítani szükséges, illetve a 2045 csapata fontosnak tartja, hogy a lehetőségekhez képest, leginkább az idős és nehezen mozgó utasok érdekében újra legyen közvetlen Törökbálint - Móricz Zsigmond körtér járat, így a 2045.hu jelenleg is két társadalmi egyeztetést kezdeményezett, amire várja a törökbálintiak véleményét:

TÁRSADALMI EGYEZTETÉS A BUDAÖRSI JÁRATOKRÓL - Ez tartalmazza a közvetlen Móricz Zsigmond körtér járat lehetőségét is! Most van itt a lehetőség, hogy mindenki jelezze az igényét, a te[kukac]2045.hu címen.

TÁRSADALMI EGYEZTETÉS TÜKÖRHEGY ÉS DIÓSKERT KÖZLEKEDÉSÉRŐL

Mindeközben az AlterKK oldalon is megjelent egy írás, ami Törökbálint és térségének kötött pályás fejlesztési irányát mutatja meg. Az írás Kötött pályán a dél-budai agglomeráció címmel jelent meg.

Fontos, hogy a közösségi közlekedés minél inkább szolgálja a település lakosságát, mert közös érdek, hogy minél többen vegyék igénybe a közösségi közlekedést, ezzel is csökkentve a gépjárműforgalmat.

Hozzászóláshoz jelentkezz be!