Mondhatni, hogy csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt tragédia november 24-én este, nem sokkal 8 óra előtt a Géza fejedelem útján, a Nyár utcai busz végállomásnál. Egy Suzuki WagonR+ típusú gépjármű, számunkra tisztázatlan okokból felhajtott a járdára, majd kiütött egy közvilágítás oszlopot.
A baleset következtében csak azért nem történt tragédia, mivel a Budapest irányú 172-es busz megállója, minden bizonnyal a percekkel később már érvényben lévő kijárási korlátozás miatt, üres volt. A Suzuki sofőrje a buszöblön keresztül felhajtott a járdára, elütötte az utasok várakozására kihelyezett padot, majd az előtte lévő közvilágítás oszlopának ütközött olyan erővel, hogy az kitört.
Sajnálatos, hogy rövid időn belül ezen az 500 méteres szakaszon, ez a második olyan baleset, ahol gépjárművel kitörik a közvilágítás oszlopát. Sajnos az egyenes út sokakban a sebesség iránti szabadságot jelenti, nem törődve azzal sem, hogy rövid szakaszon belül három indokolt zebra is található, sőt napi szinten történik zebrán történő előzés is!
A vétkes jármű. Más jármű nem volt a helyszínen.
A kidöntött oszlop
A pad lába is kitört. A fotó után a padot ledöntöttem, nehogy valaki ráüljön!
Látszódik, hogy az oszlop nem csak kettétört az ütközéstől, de ki is mozdult.
Információink szerint a gépjárművet egy idős úriember vezette, aki vélhetően a sokkos állapot miatt, az ütközést követően gyalogosan el akarta hagyni a helyszínt. Az ütközést követően másodperceken belül egy fiatal sofőr érkezett a segítségére. Közösségi médiában többen is elmondták, hogy hatalmas robajra lettek figyelmesek a környéken, az ütközés helyétől messzebb is. A nyomok alapján az idős bácsika nem 50km/h-s sebességgel közlekedhetett.
Ezen az útszakaszon el kéne gondolkodnia a Magyar Közútnak, mint kezelőnek azon, hogy a Szabadság tér csomóponttól, egészen a Kossuth közig mindkét irányba kiterjesztésre kerüljön a 40km/h-s sebességkorlátozás, a teljes szakaszon záróvonal, és az előzést fizikálisan is akadályozni képes beton gömbsüvegsor alkalmazása mellett.