A 2045.HU oldalain, csak az oldal működéséhez szükséges sütiket használjuk, továbbá a Google és a Facebook beépülő sütijei dolgozhatnak!

Durva jegyáremelés várható

Újabb támadás éri a belső agglomerációból közösségi közlekedéssel közlekedőket, miközben a cél pont az kéne hogy legyen, hogy minél többen válasszák ezt az utazási formát az autó helyett. Most a BKK után Lázár János is pont a belső agglomerációt támadja.

A BKK 2023. április 1-jével kivonta a forgalomból a Törökbálintra és még több más, kék busszal kiszolgált agglomerációs településre is érvényes 5/30 BKK napijegyet, ami 4550Ft-ért 5 darab, 30 napon belül felhasználható napijegyet tartalmazott, így napi 910Ft-ért lehetett igénybe venni Törökbálint és Budapest között a közösségi közlekedést azok számára, akik nem napi szinten utaztak. - Ez kedvező volt már azoknak is, akik csak havi 3-4 alkalommal utaztak Budapestre. - Ez már egy árdrágítás volt. Ez a döntés, egyértelműen a belső agglomerációban élők számára egy nagy érvágás. - Ezzel egy időben a Budapest 24 órás napijegy ára brutális mértékben, 1650Ft-ról 2500Ft-ra emelkedett!

2023. május 1-jével bevezetésre került a Pest vármegye bérlet, ami azzal lett beharangozva, hogy ez aztán megváltja a világot. Igen ám, de Törökbálinton már korábban működött a Dél-Buda Zónabérlet 9580Ft-os áron, amihez képest a Pest vármegye bérlet 9450Ft-os ára az utasok számára havi viszonylatban egy vicces 130Ft-os megtakarítást jelent, ami a diák bérletek esetében már csak 15Ft megtakarítás. - Igaz, ez utóbbi lényegesen nagyobb területen érvényes, de a törökbálintiak 90%-a mégis csak Budapest és Budaörs felé közlekedik, így ez a vicc kategória, és esély sincs arra, hogy a belső agglomeráció, különösen amiatt elvárható módon, hogy itt a város még fizet is a szolgáltatásért, cserébe némi többlet kedvezményt kapjon.

2023. július 1-jétől viszont újabb áremelkedés várható! Egy kiszivárgott minisztériumi levél alapján jelentősen nőnek a távolságalapú vonaljegyek árai. A tervezetből kiderül, hogy ismét a belső agglomeráció, így pl. Törökbálint jár a legrosszabbul. Az árak nem egységesen, hanem hanem a távolsággal fordított arányban nőnek:

  • 10km-es jegy: 250Ft helyett 400Ft, ami 60%-os emelés! - Ez a törökbálintiak szempontjából legfontosabb kategória
    • Ehhez kapcsolódóan a diákjegyek ára 125Ft-ról 200Ft-ra emelkedik.
  • 15km-es jegy: 310Ft helyett 450Ft, ami 45%-os emelés!
  • 20km-es jegy: 370Ft helyett 500Ft, ami 35%-os emelés!
  • 25km-es jegy: 465Ft helyett 550Ft, ami 18%-os emelés.
  • 30km-es jegy: 560Ft helyett 600Ft, ami 7%-os emelés.
  • 30km feletti távokon a jegyárak nem emelkednek! - Igen, az utazások többsége 30km alatti!

Az agglomerációs kék buszok esetében arra nem tér ki egyelőre egyetlen dokumentum sem, hogy a 350Ft-os vonaljegy továbbra is érvényes marad-e a teljes vonalon? De bízhatunk benne, hogy igen. Ez esetben azokon a településeken, melyek támogatják a közöségi közlekedést önkormányzati szinten, "csak" 40%-os jegyáremelést kapnak, és ez is csak akkor jelentkezik, ha az úti cél nem Budapesten található, mivel a budapesti végállomásokig eddig is a teljes vonalra érvényes 350Ft-os vonaljegyet kellett megvásárolni. 10db-os gyűjtőjegyet vásárolva ez tovább csökken 20%-ra. - Erről azonban még nincs hivatalos tájékoztatás.

Az árváltozásokkal kapcsolatban az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) az alábbi tájékoztatást adta:

Az országos és vármegyebérletek bevezetése óta folyamatos a tarifarendszer felülvizsgálata, amelyben a jövőben további változások várhatóak. Ez azonban nem drágulást, hanem összességében a szolgáltatásokhoz való egyszerűbb és korlátlanabb hozzáférést biztosítja, amelyről hamarosan tájékoztatni fogjuk a közvéleményt.

A cél tehát az, hogy minél többen a Pest vármegye bérletet vásárolják meg, ugyanakkor ez egy rendkívüli sarc azokra nézve, akik csak ritkábban utaznak a közösségi közlekedés járműveivel.

Tekintve, hogy a helyi járatok viteldíja a mindenkori kékbuszok kedvezőbb viteldíjához van igazítva, így várhatóan a kisbuszokon is változik a viteldíjak mértéke. A ráhordó buszokon várhatóan 350Ft-ra emelkedik a viteldíj.

Fontos kiemelni ugyanakkor, hogy az országos hírekkel ellentétben nem Zalaegerszegen fogadták el először a vármegye és országbérleteket, hanem Törökbálinton, tekintve a korábbi megállapodások alapján, miszerint a Dél-Buda Zónabérlettel lehet igénybe venni a helyi járatokat is, ez automatikusan kiegészül arra, hogy a Pest vármegye és Országbérlet is érvényes a helyi járatokon, így elsőként, 2023. május 1-jétől, vagyis a vármegye bérletek bevezetésének első napjától lehetett utazni a törökbálinti helyi járatokon is az új bérletekkel!

  • Találatok: 348