Törökbálint hírportálja

  

Programajánló

December 2019
M T W T F S S
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Belépés

Érdekes fejlesztési terv az 1940-es évekből

Törökbálint, Budai külső körút - Bizonyára furán hangzik ez a közterület megnevezés, de bizonyos Nagy-Budapest városfejlesztési tervek szerint, ami szerint Budakeszi például Budapest részét képezte volna, a törökbálinti Bajcsy-Zsilinszky utat, az akkor még nem létező, mai Géza fejedelem útját egy úgynevezett Budai külső körút részeként képzelték el.

Tanulságos lehet törökbálinti autósoknak is: Sebességcsökkentés

Törökbálint városvezetése mindent elkövet azért, hogy az M7-es autópálya törökbálinti szakaszán is vezesse be az autópályakezelő a 100km/h-s sebességkorlátozást, a jelenlegi 130km/h-s megengedett legnagyobb sebességgel szemben. Mikor ez nyilvánosságra került, sok autós tiltakozását fejezte ki, pedig bizony rendkívül sok pozitív hatása lehetne. - Németországban is hasonlót vizsgálnak!

Szelektív hulladékgyűjtés 2018

A Vertikál Zrt. nyilvánosságra hozta a 2018-ra vonatkozó szelektív hulladékgyűjtési naptárát. Ennek megfelelően, a további rendnek megfelelően, péntekenként szállítják a PET-palackokat, a fém és papír hulladékokat. A zöldhulladékokat jellemzően a normál szemétszállítási napokon, de attól elkülönítve szállítják el.

Változik a helyi járatok menetrendje

ÚJLIGET, ANNAHEGY, PISTÁLY - 2018. január 8-ától jelentősen változik a helyi járatok közlekedése. Annahegy és Pistály irányába a korábbinál egyszerűbb vonalhálózaton közlekednek az autóbuszok, könnyebben megjegyezhető menetrend alapján, illetve javított csatlakozásokkal. Ugyanakkor Telenor és Tükörhegy felé megszűnik a helyi járatok közlekedése kihasználatlanság miatt.

Körbeér az M0-ás

Törökbálinton nem érinti az M0-s utolsó szakaszának érintése, ám annál nagyobb hatással lehet a Városunkon áthajtó gépjárművek forgalmának csökkenésére. A tervek szerint, az utolsó szakaszt autóútként, 2×2 forgalmi sávos útként építik meg, de később akár ez is bővíthető. Az utolsó ütem több alagúttal is tarkítva lesz, a hegyvonulatok miatt.

Törökbálint várossá nyilvánításának története

Turai István polgármester úr (mert a közméltóságoknak visszavonulásuk után is jár a megszólítás) egy rendkívül szép visszaemlékezést írt Törökbálint várossá nyilvánításának történetéről, amit most a 2045.hu-n is közreadunk. Hogy falu vagy város? Egyre inkább egy szép kertváros. De jöjjön inkább Polgármester úr visszatekintése:

Autóbuszos terelés Pistály területén

Csatornázási munkálatok miatt, előre láthatóan október 22-éig lesz lezárva a Pistályi út Csobánc utca és Mecsek utca közötti szakasza, emiatt az autóbuszok nem érintik a Tátika köz megállót, ehhez kapcsolódóan a 2-es és 3-as buszok néhány megállót pár perc késéssel, a 4-es buszok reggel pár perccel korábban érintenek. Részletes tájékoztató alább:

Sajnos villám csapott egy törökbálinti házba

MÁV-telep - A vasárnap érkezett vihar sajnos Törökbálintra is lecsapott, és a MÁV-telep egyik házába is becsapott a Kerekdomb utcában. Információink szerint vasárnap a kora esti órákban a Kerekdomb utca 65. számú házba csapott villám. Személyi sérülés szerencsére nem történt, a ház tetőszerkezetében viszont jelentős károk keletkeztek.

Hévvel Visegrádra, vonattal Gödöllőre Törökbálintról!?

Utópisztikusnak tűnhetnek címben szereplő célpontok, ám az 1900-as években valóban ilyen tervek szerepeltek az akkori döntéshozók előtt. A tervek szerint az észak-budai és dél-budai HÉV-eket kötötték volna össze, illetve a nagyvasúton is megvalósították volna a kelet-nyugati összekötést. - Nézzük mi lett volna, mi lehetne még...

Megszűnik a Raktárvárosi út menti szennyvíztisztító

Megszűnik a Raktárvárosi út mentén, a DEPO-val szemben a budaörsi szennyvíztisztító telep, és ezzel együtt a velejáró bűz is. Ehhez kapcsolódóan ugyanakkor gyűjtő csatornát építenek Pistály területén a Csobánc utca - Pistályi út útvonalon, ami 2,5 hónapos részleges útzárral jár.