Törökbálint hírportálja

  

Programajánló

January 2020
M T W T F S S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Belépés

Körbeér az M0-ás

Törökbálinton nem érinti az M0-s utolsó szakaszának érintése, ám annál nagyobb hatással lehet a Városunkon áthajtó gépjárművek forgalmának csökkenésére. A tervek szerint, az utolsó szakaszt autóútként, 2×2 forgalmi sávos útként építik meg, de később akár ez is bővíthető. Az utolsó ütem több alagúttal is tarkítva lesz, a hegyvonulatok miatt.

Törökbálint várossá nyilvánításának története

Turai István polgármester úr (mert a közméltóságoknak visszavonulásuk után is jár a megszólítás) egy rendkívül szép visszaemlékezést írt Törökbálint várossá nyilvánításának történetéről, amit most a 2045.hu-n is közreadunk. Hogy falu vagy város? Egyre inkább egy szép kertváros. De jöjjön inkább Polgármester úr visszatekintése:

Autóbuszos terelés Pistály területén

Csatornázási munkálatok miatt, előre láthatóan október 22-éig lesz lezárva a Pistályi út Csobánc utca és Mecsek utca közötti szakasza, emiatt az autóbuszok nem érintik a Tátika köz megállót, ehhez kapcsolódóan a 2-es és 3-as buszok néhány megállót pár perc késéssel, a 4-es buszok reggel pár perccel korábban érintenek. Részletes tájékoztató alább:

Sajnos villám csapott egy törökbálinti házba

MÁV-telep - A vasárnap érkezett vihar sajnos Törökbálintra is lecsapott, és a MÁV-telep egyik házába is becsapott a Kerekdomb utcában. Információink szerint vasárnap a kora esti órákban a Kerekdomb utca 65. számú házba csapott villám. Személyi sérülés szerencsére nem történt, a ház tetőszerkezetében viszont jelentős károk keletkeztek.

Hévvel Visegrádra, vonattal Gödöllőre Törökbálintról!?

Utópisztikusnak tűnhetnek címben szereplő célpontok, ám az 1900-as években valóban ilyen tervek szerepeltek az akkori döntéshozók előtt. A tervek szerint az észak-budai és dél-budai HÉV-eket kötötték volna össze, illetve a nagyvasúton is megvalósították volna a kelet-nyugati összekötést. - Nézzük mi lett volna, mi lehetne még...

Megszűnik a Raktárvárosi út menti szennyvíztisztító

Megszűnik a Raktárvárosi út mentén, a DEPO-val szemben a budaörsi szennyvíztisztító telep, és ezzel együtt a velejáró bűz is. Ehhez kapcsolódóan ugyanakkor gyűjtő csatornát építenek Pistály területén a Csobánc utca - Pistályi út útvonalon, ami 2,5 hónapos részleges útzárral jár.

Hosszabb útvonalon közlekednek bizonyos 142-es buszok

2017. május 22-étől (hétfőtől) a délutáni csúcsidőszakban a 142-es jelzésű autóbuszok jellemzően hosszabb útvonalon, a Határ utca helyett, a 140-es buszokkal egyezően, Törökbálint bevásárlóközpontig közlekednek.

Natura 2000 mellett a legszennyezettebb terület

A Tétényi-fennsík egy egyedülálló növény és állatvilággal rendelkező területe Törökbálintnak, ami bekerült az Európai Unió Natura 2000-es területei közé is, tekintve 45 védett növény és 80 védett állatfaj otthona. Hihetetlen, hogy a területtel közvetlenül határos a volt Mechanikai Művek területe, leírhatatlan méretű szennyezéssel. - A helyzet kilátástalan.

Nem marad üres a volt Brico épülete

Miután 2013 elején a Brico Store kivonult Magyarországról, több épületét is az Obi áruházláncnak adta el, ugyanakkor a közeli másik Obi áruház miatt, a törökbálinti komplexumra a konkurencia nem tartott igényt. Nem sokkal 2016 vége előtt, azonban a volt törökbálinti áruház is gazdára talált, amit a Régió játékáruház vásárolt meg.

2 nap, 3 új körforgalom

Két nap alatt, három körforgalom átadására is sor került Törökbálinton. Igaz, a háromból egyet már korábban birtokba vehettek az autósok, a hivatalos átadásra államalapításunk ünnepén került sor. Két körforgalmat az új M0/M7 és Érdi út csomópontjában, egyet pedig a Haranglábnál adtak át.