A 2045.HU oldalain, csak az oldal működéséhez szükséges sütiket használjuk, továbbá a Google és a Facebook beépülő sütijei dolgozhatnak!

Brit tanulmány a sebességcsökkentésről

NAGY-BRITANNIA - Nem csak Törökbálinton és úgy összességében Magyarországon van gond a gépjárművek sebességével, és leginkább annak élettani hatásaival. A britek sok mindent kutatnak, aminek értelme sincs, de a sebességcsökkentés hatásainak kutatása pont egy fontos és aktuális téma!

A belfasti Queen’s és az Edinburgh-i Egyetem közös kutatása elsősorban arra terjedt ki, hogy egy esetleges balesetnél milyen előnyökkel jár az, ha 20 mérföld/órában, azaz 32km/órában maximalizálják a megengedett legnagyobb sebességet egy-egy városban. A kutatás elsődleges céliránya mondhatni csődöt mondott, mivel nem lehetett a baleseti sérüléseket és a balesetek számát illetően szignifikáns különbséget kimutatni azokhoz a városokhoz képest, ahol megtartották a korábbi magasabb sebességhatárokat.

Ugyanakkor, mint minden ilyen kutatásnál más dolgokat is vizsgáltak: többek között vizsgálták a zajterhelés mértékét és a forgalom nagyságának a változását is.

A sebességcsökkentés hatására már eleve csökkent a zajterhelés, mivel az alacsonyabb sebesség mellett jelentősen csökkent a gépjárművek egyéni zajkibocsátása, de ezt multiplikálta az a tényező, hogy szignifikánsan csökkent a forgalom mennyisége azokban az utcákban, azokban a városokban, melyekben 20 mérföld/órában, azaz 32km/h-ban maximalizálták a járművek sebességét. - Ennek okát a tanulmány külön nem vizsgálta, de minden bizonnyal az alacsonyabb sebesség a tranzitforgalom számára már nem ideális, oly mértékben növeli meg a menetidőt, hogy előnyösebb számukra az elkerülő utakon történő közlekedés.

Dr. Ruth Hunter és dr. Ruth Jepson professzorok elmondták, hogy a szigorúbb sebességkorlátozásnak nem csak a közlekedésbiztonság befolyásolása a célja, hanem "része lehet annak az újraszabályozásnak, amely meghatározza az élet prioritásait, és az embert sorrendben az autó elé helyezi".

A tanulmány eredményeit felhasználva Walesben minden városban, minden lakott területen az eddigi 30 mérföld/óra helyett, 20 mérföld/óra lesz alapértelmezetten a megengedett legnagyobb sebesség.

Ez is egy olyan téma, ahol nem kell helyben felfedezni a spanyol viaszt... Nyitottnak kell lenni kifelé, és nem kell megrendelni milliókért helyi tanulmányokat, ha azt máshol már egyetemi professzorok elvégezték.

A két professzor is felhívja rá a figyelmet, hogy el kell érni azt, hogy a sebességre vonatkozó:

korlátozás megszegése társadalmilag elfogadhatatlanná váljon a járművezetők számára

Törökbálinton is egy sebességcsökkentés bevezetésénél előre meg kell értetni a helyi autósokkal, hogy a csökkentés hatására igenis elérhető a tranzitforgalom radikális csökkenése, ami a gépjárműforgalom szignifikáns csökkenését eredményezi, és ezáltal a családjuk biztonsága is nő a városban, ha nem egy autócsordák között kell közlekedni.

Mezei Gyula

  • Találatok: 28