A 2045.HU oldalain, csak az oldal működéséhez szükséges sütiket használjuk, továbbá a Google és a Facebook beépülő sütijei dolgozhatnak!

Van gazdi?

PISTÁLY - Minden bizonnyal más területről is írhatnék, és fogok is! De itt be lett harangozva egy kampánybejárás. Viszont ennek nem lett visszhangja, pedig minimum annyinak kellett volna lenni, hogy van baj, és lépni kéne. Egyes területek lassan megközelíthetetlenek lesznek!

Pistály területét gyakorlatilag a Mecsek utca - Csobánc utca - Pistályi út - Horzenzia utca - Kékes utca útvonal tárja fel. Ez a terület kvázi gyűjtőútja. Ezeken az utakon lehet elérni Szabadházi-hegy keleti oldalát, illetve normális úton ez az út biztosítja teljes Felső-Pistály megközelíthetőségét.

Ennek ellenére, az út minősége kezd kritikán aluli szintet megütni, ami ráadásul nem most kezdődött. A problémák már 4 évvel ezelőtt is meg voltak, és csak vártam-vártam, hogy vajh' melyik évben történik esetleg valami.

Nem csak azért kéne foglalkozni a kezdetleges út hibákkal, mert átmenetileg rossz rajtuk közlekedni, hanem az értékmegőrzés miatt is. Ha egy út elkezd tönkre menni, akkor később egyre nagyobb hibák keletkeznek, mivel a hibákon keresztül további aláfolyások és így további beszakadások várhatók. - Ezt meg lehet előzni! Sok helyen a kezdődő repedéseket kiöntik folyékony kátránnyal, így kisebb forgalmú utakon megelőzhető a további állagromlás.

De szintén az értékmegőrzést szolgálná az is, ha hatékonyabb lenne a súlykorlátok betartatása. Ha ez másként nem megy, akkor fizikai akadályokkal kell megakadályozni a tűzoltó autónál nagyobb járművek behajtását, és ha szükséges rendszámfelismerő kamerával felszerelt fix ellenőrző pontokat kell kihelyezni. - Pistály útjai nem 18 tonnás nehézgépjárműveknek épültek! Az esetleges szállításokat pedig meg kell oldani kisebb szállítójárművekkel.

Mára eljutottunk odáig, hogy a Mecsek utca egyes szakaszain, ami korábban aszfaltozott út volt, ezt senki ne felejtse el, de mart aszfalttal került felújításra, gyakorlatilag csak 5km/h-s sebességgel lehet haladni, akkora "kráterek" találhatók az úton.


Mecsek utca első szakasza


Mecsek utca elejének középső szakasza

A Felső-Pistály egyetlen kulturált megközelítését lehetővé tevő Hortenzia utca - Kékes utca aszfaltozott burkolatán egyre több, jelentős méretű kátyú keletkezik. - Ezek mindegyike több éves sérülés, csak mára jutottak el arra a méretre, hogy többségüket már kerülni sem lehet. Az ügy pikantériája, hogy van olyan kátyú, amit 2-3 évvel ezelőtt már javítás céljából körbe vágtak, ám később a javítás elmaradt.


Kékes utca: Itt látszódik, hogy már egyszer körbe lett vágva a kátyú


Ez a kátyú lassan az út közepéig terjeszkedik, kerülni már nem lehet.
Látható, hogy egyes részei kátrány kiöntéssel még mindig menthetők lennének a burkolatnak.


Hortenzia utca az Aranyeső utca vonalában.
Itt 3 kátyú is van, melyek lassan összenőnek egy nagy kátyúvá.

"Természetesen" további kátyúk is vannak, és sok kátyút a lakosság maga javított meg már az elmúlt 4 év folyamán(!).

Hogy mi vezetett ide? Egyrészt a nagyfeszültségű vezeték lefektetését követően az EON alvállalkozói nem végeztek a helyreállítás folyamán megfelelő tömörítést, így az út jellemzően mindig azon az oldalon süllyedt meg, amelyik oldalon a vezetéket fektették. - Igen, nem egy oldalon megy a vezeték, hanem többször is oldalt vált. A másik ok, hogy sajnos rendszeresen "tévednek" be 20t meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű járművek is az útszakaszra.

Az alábbi gépjárműveknek minden bizonnyal semmi keresni valójuk egy ilyen jellegű útvonalon:


A két nyergesvontató nem azonos!

A mellékelt képek, csak egy töredéke annak, amikor nagy méretű járművek közlekednek a nagy méretű járművek közlekedésére alkalmatlan utakon. Ezek szinte mind megjelentek az érintettek számára is látható fórumokon, ennek ellenére nem történt 4 év alatt egyetlen egy előterjesztés sem arra vonatkozóan, hogy változás történjen.

Ahogy korábban arról már beszámoltam, kezdeményeztem forgalomtechnika kialakítását Pistály területére vonatkozóan, melynek elsődleges célja, hogy a fenti képen is látható, akár 22t-t nyomó gépjárműszörnyek behajtását, ha másként nem, akkor fizikai akadályokkal akadályozzuk meg. Erről a Városfejlesztési és Vagyongazdálkodási Osztállyal már túl is vagyok az első egyeztetésen. - Mindez természetesen nem elégséges, de szükséges lépés az értékmegőrzés érdekében, mondjuk úgy, hogy egy nulladik lépés!

Útjaink állapotának és az egyéb forgalombiztonság növelésének érdeke közös érdekünk!

Egyúttal mindenkit szeretettel várok a 2023. június 17-én reggel 7-től 12 óráig tartó közös gallyazásra a Kékes utca tetején, amikor is megpróbáljuk a Kékes utca - Hortenzia utcát minél hosszabb szakaszon biztonságosan közlekedhetővé tenni a belógó gallyaktól. Gyülekező reggel 7-kor a Kékes utca legtetején, a Zöldfa utcánál.

Kötelességgel és felelősséggel Pistályért:
Mezei Gyula

  • Találatok: 396